Cíl kurzu
Cílem kursu soukromého pilota letounů je vycvičit žadatele na úroveň způsobilosti v technice pilotáže a v obsluze jednopilotních letounů z hlediska teoretických znalostí i praktických dovedností tak, aby byl schopen létat bezpečně a účinně podle pravidel letu za viditelnosti a vyhověl požadavkům držitele kvalifikace PPL.
Vstupní požadavky
- Žadatel o PPL musí mít platné potvrzení zdravotní způsobilosti 1. nebo 2.třídy - vstupní prohlídka v Ústavu leteckého zdravotnictví nebo u pověřeného lékaře.
- Minimální věk uchazeče o zařazení do výcviku 16 let.
- Minimální věk žadatele pro vykonání zkoušky PPL 17 let
Výcvikový program
Po splnění vstupních požadavků je možno zahájit výcvikový kurz,který se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku. Teoretická část obsahuje zejména předměty
- letecký zákon
- všeobecné znalosti letadla
- plánování a provedení letu
- lidská výkonnost
- meteorologie
- navigace
- provozní postupy
- základy letu a spojení
Žák absolvuje část předmětů před zahájením praktického výcviku a zbytek v průběhu praktického výcviku. Je také důležité věnovat čas samostudiu.
Praktická část létání obsahuje 45 letových hodin.Výcvik probíhá na letounu Cessna 172 N nebo na letounu Zlín Z-43, nebo na letounu Z 226 MS, nebo kombinací těchto typů. Výcvik probíhá na našem letišti ve Zbraslavicích,ale i na jiných letištích.Naučíte se létat i na řízená letiště jako je Praha-Ruzyně,Brno-Tuřany či Karlovy Vary. Délka praktického výcviku je dána Vašimi časovými možnostmi a přízni počasí,ale můžeme říci,že jste schopni zvládnout praktickou část výcviku za cca 20 tzv. letových dnů.
Zkoušky
Teoretickou zkoušku může žák vykonat již v průběhu praktického výcviku.Zkouška se provádí na Úřadu pro civilní letectví v Praze a je složena z devíti předmětů.Každý test musí být proveden minimálně 75% úspěšností během 12 měsíců.
Praktická část může být provedena po úspěšném složení teoretické zkoušky.Praktická část se skládá z techniky pilotáže letadla a z traťového navigačního letu.Po složení zkoušky žák obdrží licenci soukromého pilota letounů s mezinárodní platností.
Zápočty předchozí praxe
Pro držitele platné licence na vrtulníky, ultralighty s pevnými křídly a aerodynamickým řízením ve všech třech osách, dále pro kluzáky, motorizované nebo motorové kluzáky, může být započítáno 10 % jejich celkové letové doby ve funkci velícího pilota takového letadla, nejvýše však 10 hodin, do celkového počtu letových hodin k získání PPL(A).
Cena
Cena výcviku PPL (A)dle typů osnova 45 letových hodin
|
Cessna 172 N
|
Zlín Z-43
|
Teoretická příprava pilotů |
ZDARMA
|
ZDARMA
|
Přistávací poplatky LKZB |
ZDARMA
|
ZDARMA
|
Cena letové hodiny bez DPH |
2 645,-
|
2 975,-
|
Poplatek za instruktora (33 hod. ze 45 hod) |
400,- /h
|
400,- /h
|
Cena výcviku bez DPH |
132 225,-
|
147 075,-
|
Koncová cena výcviku s DPH 21% |
159 992,-
|
177 960,-
|
Přistávací poplatky cizích letišť nejsou zahrnuty v ceně.
Platební podmínky
Částku za výcvik nepožadujeme celou předem, ale před letem nebo letovým dnem by frekventant měl mít složenou zálohu potřebnou na let nebo letový den. Platby jsou přijímány v hotovosti nebo bankovním převodem na základě vystavených faktur. Výcvik je možné fakturovat i aeroklubům či jiným provozovatelům, kteří si u naší školy výcvik svých pilotů objednávají. |