Cíl kurzu
Cílem kurzu je vycvičit piloty na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou k řízení letounů při letech IFR a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů IMC.
Vstupní požadavky
- Žadatel o IR/SEP musí mít platné potvrzení zdravotní způsobilosti 1.třídy
- Musí být držitelem kvalifikace PPL(A) nebo CPL(A) a kvalifikace NIGHT
- Musí mít nalétáno minimálně 50 hodin jako velitel PIC na navigačních letech
Výcvikový program
Žadatel musí absolvovat schválený kurz teoretické výuky k IR(A) v rozsahu alespoň 200 hodin výuky nebo jako součást teoretického kurzu ATPL.
Praktická část létání obsahuje 50 letových hodin.20 letových hodin na simulátoru a 30 hodin na letounu nebo celý výcvik může probíhat na letounu.Výcvik probíhá na letounu Cessna C-172 nebo na letounu Piper PA-28.Výcvik probíhá přednostně na letištích Brno-Tuřany, Karlovy Vary, Ostrava, Vodochody.
Zkoušky
Teoretickou zkoušku může žák vykonat již v průběhu praktického výcviku.Zkouška se provádí na Úřadě pro civilní letectví v Praze.
Praktická část může být provedena po úspěšném složení teoretické zkoušky.Praktická část zpravidla trvá cca 60-90 minut a musí být provedena s examinátorem z Úřadu pro civilní letectví.
Zápočty předchozí praxe
Držitelé CPL (A) mají praktický pilotní výcvik zkrácen na 45 hodin (20 hodin na simulátoru, 25 hodin na C-172 či PA-28). Držitelé IR (H) - kvalifikace přístrojového létání na helikoptéry - absolvují pouze 10 hodin praktického výcviku.
Cena
Na vyžádání
Platební podmínky
Částku za výcvik nepožadujeme celou předem, ale před letem nebo letovým dnem by frekventant měl mít složenou zálohu potřebnou na let nebo letový den. Platby jsou přijímány v hotovosti nebo bankovním převodem na základě vystavených faktur. Výcvik je možné fakturovat i aeroklubům či jiným provozovatelům, kteří si u naší školy výcvik svých pilotů objednávají. |